XXIX Sesja Rady Gminy

We wtorek, 6 grudnia br., w siedzibie Gminnego Centrum Kultury w Krzęcinie odbyła się XXIX Sesja Rady Gminy Krzęcin VIII kadencji, podczas której Wójt Gminy Krzęcin, Bogdan Wojciech Brzustowicz zapoznał radnych ze sprawozdaniem z prac w okresie międzysesyjnym.

sesja

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025 radnym przedstawił Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzęcinie, Piotr Drobotko.

Rada Gminy Krzęcin przyjęła jednogłośnie projekty uchwał dot. organizacji publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Krzęcin oraz ustalenia odpłatności za przewozy osób pojazdami będącymi w użytkowaniu Zespołu Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska dla jednostek organizacyjnych gminy. Zgodnie z nowymi zapisami stawki prezentują się następująco:

    samochody osobowe o całkowitej liczbie miejsc siedzących do 9 osób - 2,20 zł za 1 km przebiegu (wzrost o 0,60 gr),

    samochody ciężarowe o całkowitym ciężarze do 3500 kg- 2,20 zł za 1 km przebiegu (wzrost o 0,60 gr),

    autobusy- 3,50 zł za 1 km przebiegu (wzrost o 0,70 gr).

Na sesji Radni Gminy Krzęcin uchwalili także uchwałę sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krzęcin oraz uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty. Wśród kluczowych zapisów w niniejszej uchwale to zmiany stawek opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych. I tak według zapisów nowej uchwały:

- stawka opłaty w przypadku nieruchomości zamieszkałej wzrośnie do kwoty 29,00 zł miesięcznie za każdą osobę zamieszkującą nieruchomość (wzrost o 4,00 zł),

- stawka opłaty w przypadku nieruchomości mieszanej dla części nieruchomości, gdzie nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne wzrośnie do kwoty 1,60 zł miesięcznie za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu (wzrost o 0,30 gr),

- stawka opłaty w przypadku domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wzrośnie do kwoty 190,00 zł ryczałtowej rocznej opłaty za domek letniskowy lub inną nieruchomość wykorzystywaną na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (wzrost o 30,00 zł),

- zmianie nie uległa kwota zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w przydomowych kompostownikach, proporcjonalnie do zmniejszenia kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z gospodarstw domowych, która wynosi 1,00 zł miesięcznie za gospodarstwo domowe.

Ponadto w przypadku nie wypełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych uchwała przewiduje podwyższone stawki opłat stanowiące czterokrotność ww. stawek, tj:

- podwyższona stawka opłaty w przypadku nieruchomości zamieszkałej 116,00 zł miesięcznie za każdą osobę zamieszkującą nieruchomość,

- podwyższona stawka opłaty w przypadku nieruchomości mieszanej dla części nieruchomości, gdzie nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne wzrośnie do kwoty 6,40 zł miesięcznie za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu,

- podwyższona stawka opłaty w przypadku domków letniskowych i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe wzrośnie do kwoty 760,00 zł ryczałtowej rocznej opłaty za domek letniskowy lub inną nieruchomość wykorzystywaną na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

Dodatkowo Rada obradowała w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Podczas sesji przedstawiono również projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych i urządzeń cmentarnych na terenie Gminy Krzęcin. Uchwała przewiduje zmiany w stawkach opłat za korzystanie z cmentarzy oraz urządzeń cmentarnych. I tak według zapisów nowej uchwały opłata za:
- grób ziemny jednomiejscowy wyniesie 300,00 zł (wzrost o 100,00 zł),
- grób ziemny dziecka do lat 6 wyniesie 150,00 zł (wzrost o 50,00 zł),
- grób ziemny jednomiejscowy pogłębiony wyniesie 350,00 zł (wzrost o 150,00 zł),
- grób ziemny dwu- lub więcej miejscowy (grób rodzinny) wyniesie 300,00 zł za każde miejsce (wzrost o 200,00 zł),
- grób murowany wyniesie 750,00 zł (wzrost o 250,00 zł),
- grobowiec (naziemna kaplica) wyniesie 900,00 zł (wzrost 300,00 zł).
W przypadku opłat za miejsce na cmentarzu po upływie 20 lat lub w przypadku rezerwacji miejsca jest tożsama ze stawkami powyżej.
Nowością w niniejszej uchwale jest dodanie opłat dodatkowych:
- zmiana kwalifikacji grobu pojedynczego na głębinowy 50,00 zł,
- opłata za czynności związane z nadzorem nad przeprowadzonym pogrzebem 100,00 zł,
- opłata za czynności związane z nadzorem nad przeprowadzoną ekshumacją 100,00 zł,
- kaplica cmentarna 100,00 zł/dobę.

Wpisany przez: Admin

  • :
  • :

Dziś jest środa 08 maja 2024, imieniny: Stanisława i Dezyderii